Śladami naszego patrona

12 grudnia wyruszyliśmy na wycieczkę pod hasłem Śladami naszego Patrona. Odwiedziliśmy rodzinne Wadowice oraz dom – muzeum świętego Jana Pawła II.

Mogliśmy "dotknąć" historii w Bazylice, w której został ochrzczony. Dwa dni spędziliśmy w górach w Poroninie i Zakopanem. Korzystając z przepięknej zimowej aury wybraliśmy się na spacer Doliną Kościeliską.

Choć wędrówka nie była łatwa, wszyscy dotarliśmy do schroniska i szczęśliwie zeszliśmy do Zakopanego. Kolejką wjechaliśmy na Gubałówkę, skąd mogliśmy podziwiać panoramę stolicy Tatr.

Obowiązkowo również odwiedziliśmy miejscowe targowisko i zakupiliśmy oscypki. Ogromne wrażenie zrobiła na nas Wielka Krokiew – najbardziej znana skocznia narciarska w Polsce. W drodze powrotnej zwiedziliśmy Kraków, Wawel, groby królewskie, Kaplicę Zygmuntowską i kryptę, w której spoczywają Maria i Lech Kaczyńscy.

Na zakończenie naszego pobytu w dawnej stolicy Polski, na Rynku Głównym, podziwialiśmy cuda rękodzieła wystawione na jarmarku bożonarodzeniowym.

Autorka informacji: K. Nastarowicz

nowa wersja strony AD 2013.
Oficjalna strona Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Zygrach (w nowej odsłonie od 09.09.2013)