Jak radzić sobie ze stresem.

 

 

  •     Skoncentruj się na chwili bieżącej.....nie martw się na zapas, zamiast zastanawiać się, co trzeba będzie zrobić, co się może stać, skupiaj się na tym co robisz teraz.
  •     Stawiaj sobie realistyczne cele, takie które dasz radę zrealizować, oceń swoje możliwości, swoje chęci, swoją wiedzę.
  •     Rób plan dnia - pamiętaj, by nigdy nie robić kilku rzeczy na raz, bo nie skończysz wówczas ani jednej z nich i nie odkładaj wszystkiego na później.
  •     Odwołuj się do swoich doświadczeń....przypomnij sobie o trudnych sytuacjach, zadaniach z którymi sobie poradziłeś, o tym, że też się bałeś, że się nie uda, a jednak dałeś radę.
  •     Zaakceptuj siebie ze swoimi wadami i zaletami......nikt nie jest doskonały, więc nie bądź wobec siebie zbyt krytyczny, pomyśl, w czym jesteś dobry, co potrafisz.
  •     Spotykaj się z ludźmi których lubisz, rozmawiaj o swoich kłopotach z osobami którym ufasz, pomagaj innym - dzięki temu łatwiej sam uzyskasz pomoc.
  •     Naucz się odmawiać, gdy czujesz, że coś nie jest dla ciebie dobre lub niebezpieczne.
  •     Pij dużo wody – kiedy jesteśmy nawet w małym stopniu odwodnieni - produkuje się kortyzol – hormon stresu.
  •     Dbaj o swoje ciało – jego stan wpływa na twoje samopoczucie psychiczne, uprawiaj sport, odżywiaj się zdrowo.
  •     Pamiętaj o zabawie i odpoczynku....przyjemne spędzanie czasu jest naturalnym sposobem na rozluźnienie napiętych mięśni, zadbaj o wystarczającą ilość snu (spanie 7-8 godzin pomoże Ci w regeneracji i walce ze stresem).
  •     Uśmiechaj się....jak najczęściej, o każdej porze i do wszystkich - to najlepsza super moc jaką ma każdy w walce ze stresem, ponieważ nasz organizm nie jest w stanie jednocześnie śmiać się i odczuwać stres.

 

nowa wersja strony AD 2013.
Oficjalna strona Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Zygrach (w nowej odsłonie od 09.09.2013)