Jak pomóc dziecku poradzić sobie z emocjami w sytuacji społecznej izolacji.
Nauka zdalna..... to trudny czas dla nas wszystkich.
Znaleźliśmy się w sytuacji, w której musimy cały czas uczyć się jakoś funkcjonować. Nie możemy uczestniczyć tak jak dotychczas w życiu społecznym i musimy zminimalizować osobiste kontakty z rodziną, przyjaciółmi, znajomymi. Wszystkie te okoliczności mogą wywoływać w Was i Waszych dzieciach różne obawy i lęki dotyczące zdrowia, pracy, życia społecznego, relacji z innymi.
Oto kilka wskazówek dla Rodziców, które mogą ułatwić Waszemu dziecku poradzenie sobie z emocjami i przystosowanie się do nowej sytuacji:
- · Zachowanie (w miarę możliwości) stałego rytmu dnia, który obowiązywał sprzed epidemi, a więc należy rozdzielić czas na naukę, obowiązki domowe oraz czas wolny. Konieczne jest zadbanie o jasne ustalenie czasu dostępu dzieci do komputera. Również czas snu powinien być zgodny z zasadami, które ustaliliście wcześniej. Daje to dziecku informację, że czas spędzany w domu, to nie jest czas wolny, czas wakacji. Stały rytm pomaga zmobilizować się do pracy, a poza tym zaspokaja potrzebę bezpieczeństwa (przewidywalność, rutyna).
- · Bardzo ważne jest zaspokajanie potrzeby ruchu, co w obecnych okolicznościach może być nieco utrudnione. Pamiętajmy, że niezaspokojenie tej potrzeby skutkuje zazwyczaj trudnościami w koncentracji uwagi u dziecka. Ważny jest też odpoczynek, czas na "nicnierobienie".
- ·Ważne jest również miejsce nauki Waszego dziecka. Każde dziecko powinno mieć swój kącik, w którym mogłoby spokojnie uczestniczyć w procesie dydaktycznym. Należy ograniczyć wszelkie czynniki rozpraszające (przede wszystkim telefony lub inne komunikatory społecznościowe. W miejscu pracy powinny znajdować się tylko przedmioty potrzebne do nauki.
- ·Warto uczyć dzieci dzielenia zadań na etapy, upewniać się, czy dziecko właściwie zrozumiało, co trzeba wykonać. W szkole też dzieci pracują etapami, łatwiej jest im ogarnąć mniejszą część. Warto zacząć od najprostszych rzeczy - sukces może zachęcić do wykonywania trudniejszych zadań.
- ·Jeśli dziecko popełnia błędy, źle zrobi zadanie itp. bardzo ważna jest Wasza postawa wobec tego zdarzenia. Postawa nadmiernie krytykująca najczęściej wywołuje opór, niechęć, złość - równocześnie obniżając poczucie umiejętności u dziecka. Lepszym krokiem jest najpierw docenić pracę dziecka (mimo, iż efekt końcowy jest nie do końca właściwy), wyrazić zadowolenie odnosząc się do starań i minimalizując poczucie porażki u dziecka.
- ·W procesie nauki ważna jest pozytywna motywacja pozbawiona porównań, krytyki, bazująca natomiast na umiejętnościach, mocnych stronach dziecka. Jeśli Wasze dziecko ma problem z odnajdywaniem swoich mocnych stron, pomóżcie mu w tym, przyjrzyjcie się razem: co potrafi, co mu wychodzi, co lubi, w czym jest dobry. Rodzic jest jedną z najważniejszych osób, które kształtują u swojego dziecka poczucie wartości, a tym samym myślenie o swoich zdolnościach, umiejętnościach, mocnych stronach.
- ·Aby dzieci poradziły sobie z nowymi obowiązkami i związanymi z tym emocjami, a my z ogromem napięć i wyzwań, musimy pomóc im w opanowaniu sztuki radzenia sobie ze stresem. Rozmowa z dzieckiem nad sposobami radzenia sobie w sytuacjach stresujących, podanie przykładów, ułatwi im poradzenie sobie w trudnych sytuacjach.
- ·Dobrym sposobem na stres są śmiech i dystans do samego siebie. Pomagają nam one poradzić sobie z trudnymi emocjami, napełniają radością, relaksują, wzmacniają układ odpornościowy. Życie jest łatwiejsze i lepsze, gdy potrafimy spojrzeć na nie z przymrużeniem oka.
- ·Ponieważ Wasze dzieci mają ograniczony dostęp do wszelkich atrakcji społecznych, czas wolny zapewne spędzają w domu, w gronie rodzinnym. Przebywanie większej ilości czasu w domu sprzyja częstszym rozmowom, wspólnym wykonywaniem obowiązków, wspólnym jedzeniu posiłków, wspólnym zabawom, grom. To bardzo ważne elementy budujące więź pomiędzy dzieckiem i rodzicem.
- ·Potrzeba bezpieczeństwa bardzo zachwiana w ostatnim czasie - starajcie się zachować spokój w rozmowach z dzieckiem, kontrolować wiadomości o wirusie, które do niego docierają, rozmawiać o obawach dziecka, pytać, jak się czuje w obecnej sytuacji, mówić, jak może sobie poradzić z trudnymi emocjami, np. zniechęceniem, lękiem...
- · Z drugiej strony nie udawajcie, że nic się nie dzieje, dziecko widzi Wasze podenerwowanie. Poświęć chwile czasu na rozmowę z dzieckiem na temat obecnej sytuacji. Odpowiedz na pytania i podziel się faktami w sposób odpowiedni do wieku dziecka. Zapewnij swoje dziecko, że jest bezpieczne i w każdej sytuacji może na Was liczyć.
WSPIERANIE ROZWOJU SPOŁECZNEGO DZIECKA – bezpłatne warsztaty online dla rodziców.
Szanowni Państwo,
Drodzy Rodzice,
Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu ma przyjemność zaprosić Was na bezpłatne szkolenie on-line dotyczące wspierania rozwoju społecznego dziecka, które jest realizowane w ramach projektu FAS – Fine At School (numer projektu: 582954-EPP-1-2016-2-ES-EPPKA3-PI-POLICY). Głównym celem projektu jest zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki i promowanie różnorodności w środowisku uczenia się, zapewnienie edukacyjnego sukcesu dzieci w szkole podstawowej, w szczególności tych, które mieszkają na obszarach zagrożonych i/lub na obszarach o mniejszych możliwościach. Działania realizowane w ramach projektu mają zapobiegać przedwczesnemu kończeniu nauki i zachęcić uczniów do wyboru odpowiedniego kierunku studiów w przyszłości, jak również mają za zadanie promować poszanowanie różnorodności, tolerancji i włączenia w środowisko szkolne.
WSPIERANIE ROZWOJU SPOŁECZNEGO DZIECKA – bezpłatne warsztaty online dla rodziców
Ramowy program warsztatów:
1. Etapy rozwoju społecznego dziecka
2. Przekonania oraz postawy wobec ludzi i świata - ćwiczenia rozwojowe dla rodziców/opiekunów
3. Co jest ważne w mądrym wspieraniu rozwoju społecznego dziecka?
4. Pytania, wątpliwości, refleksje.
Każdy uczestnik otrzyma po zakończeniu warsztatu materiały warsztatowe oraz zestaw ćwiczeń rozwojowych do zrealizowania z dzieckiem celem wsparcia Jego rozwoju emocjonalnego i kompetencji społecznych.
Wszystkie osoby uczestniczące otrzymają certyfikat uczestnictwa w warsztatach.
PROWADZĄCY:
Dorota Piskorska - psycholożka, socjoterapeutka, tutorka, absolwentka studiów podyplomowych w zakresie Metody wspierania relacji międzyludzkich - coaching życiowy (UŁ); w latach 2008 -2014 socjoterapeutka w Środowiskowej Świetlicy Socjoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży, psycholożka i socjoterapeutka w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 1 w Łodzi, tutorka podczas czterech edycji Akademii Liderów Fundacji Świętego Mikołaja, trenerka prowadząca warsztaty z programu polityki zdrowotnej pn. "Program zapobiegania zaburzeniom depresyjnym dla dzieci i młodzieży".
DATA: 9 GRUDZIEŃ 2020
GODZINA: 17:00 – 19:30
MIEJSCE: platforma Microsoft TEAMS (link do wydarzenia zostanie przesłany po rejestracji, najpóźniej na dwa dni przed planowanym szkoleniem)
ZAPISY ON-LINE: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSemUrT_tUbwfK_CIS9nF1WFkcNKk6Zg1KrOH6j1uPfwbIWeUg/viewform
Darmowe szkolenie dla rodziców uczniów Szkół Podstawowych!
Drodzy rodzice,
chcielibyśmy zaprosić Państwa na cykl darmowych webinarów (szkoleń online), poruszających tematykę problemów wychowawczych dzieci.
Wasze dziecko spędza długie godziny przed komputerem?
A może nie potrafi się rozstać ze smartfonem?
Już 4 grudnia o godz. 19.00 startuje darmowy webinar na temat uzależnienia dzieci od Internetu i smartfonów.
O tym jak działają uzależnienia wśród dzieci i młodzieży wypowie się specjalistka od interwencji kryzysowych – Aleksandra Dulas. Ponadto przedstawimy metody przeciwdziałania uzależnieniu w sieci. Będzie również możliwość interakcji z prowadzącym, poprzez zadawanie pytań na czacie.
Webinar jest darmowy, wystarczy zapisać się poprzez formularz https://webinar.tutore.eu/
Przesyłam webinar, który prowadziliśmy dwa tygodnie temu: https://youtu.be/0Ii14bF9u-o
Świąteczna Paczka!

Konsultacje przedmiotowe dla uczniów.
Szanowni Rodzice, Uczniowie!
W związku z przedłużeniem nauczania zdalnego i w trosce o zapewnienie dzieciom jak najlepszego dostępu do treści nauczania informuję, że możliwe są konsultacje indywidualne z nauczycielami lub konsultacje w grupie nie większej niż 5 osób.
Jeśli uznacie drodzy Uczniowie/Rodzice, że takie indywidualne spotkanie z nauczycielem jest według Was konieczne, zapraszam do szkoły.
Na konsultacje proszę umawiać się bezpośrednio z nauczycielem danego przedmiotu, najlepiej za pomocą dziennika elektronicznego Librus. Po takim zgłoszeniu nauczyciel wyśle do Was informację o terminie i godzinie konsultacji.
Do takiego kontaktu, zwłaszcza z przedmiotów egzaminacyjnych (ale nie tylko), zachęcam szczególnie uczniów klasy 8.
Zdalna nauka.
SZANOWNI RODZICE!
Zgodnie z decyzją rządu informujemy, że od poniedziałku, 9 listopada zajęcia w klasach I-III odbywać się będą zdalnie. Forma i sposób realizacji zajęć nauczyciele poszczególnych przedmiotów i wychowawcy klas uzgodnią z uczniami.
Ponadto informujemy, że od poniedziałku, 9 listopada, zajęcia w klasach 4-8 odbywać się będą nadal zdalnie, według obowiązującego planu lekcji. Forma i sposób realizacji zajęć nauczyciele poszczególnych przedmiotów uzgodnią z uczniami.
Czas trwania lekcji zdalnej nie będzie przekraczał 30 minut.
W czasie zajęć sprawdzana będzie obecność.
Oddziały przedszkolne pracują bez zmian.
Przewozy autokarowe dla oddziałów przedszkolnych
odbywać się będą w dotychczasowych godzinach.
Pracować będzie również stołówka.
Świetlica szkolna pracować będzie w dotychczasowych godzinach,
czyli. 7.00 - 13.30, we wtorki 7.00 - 14.20.
W razie wątpliwości proszę o kontakt z dyrektorem lub wychowawcami.
Wszystkie informacje będą na bieżąco zamieszczane w dzienniku elektronicznym Librus.
Jeśli wystąpią problemy, prosimy Państwa o wyrozumiałość. Każdy z nich będziemy starali się rozwiązać jak najszybciej.
Pozdrawiam Państwa serdecznie i życzę zdrowia i cierpliwości w tym trudnym dla wszystkich czasie.
Katarzyna Nastarowicz
dyrektor
Procedury bezpieczeństwa.
Proszę o zapoznanie z procedurami bezpieczeństwa mającymi na celu zapobieganie i przeciwdziałanie COVID-19 wśród nauczycieli, uczniów, rodziców i pracowników szkoły obowiązujące na terenie Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Zygrach od 1 września 2020 r. znajdującymi się w dokumentach.
SZKOLNY KONKURS HISTORYCZNY „ MOJA MAŁA OJCZYZNA” 2020/2021
Celem szkolnego konkursu historycznego jest rozwijanie zainteresowań historycznych uczniów, kreowanie postaw patriotycznych, przybliżenie historii rodzinnych stron, promowanie uczniów zdolnych i stworzenie uczniom możliwości rozwijania zainteresowań.
Konkurs ma charakter jednoetapowy, plastyczny. Prace uczniów będą oceniane w kategoriach wiekowych: klasy I-III , klasy IV-VI i klasy VII-VIII szkoły podstawowej.
Zadanie konkursowe: przedstawienie wybranych wydarzeń z historii Małej Ojczyzny – Zygier i gminy Zadzim. Prace mogą dotyczyć historii Zygier i okolic od czasów średniowiecznych do współczesnych. Klasy VII-VIII prosi się szczególne o przedstawienie wydarzeń z czasów II wojny światowej.
Technika wykonania prac i format: dowolna technika, wykorzystane materiały i dowolny format. Prac można wykonywać samodzielnie – indywidualnie lub w parach ( maksymalnie 2 osoby). Prace wykonane przez większą liczbę osób będą dyskwalifikowane. Każda praca powinna posiadać tytuł umieszczony na górze pracy.
Prace powinny zawierać tzw. metryczkę. Na odwrocie pracy powinno być : imię i nazwisko oraz klasa ucznia.
Nagrody: zwycięzcy w swoich kategoriach otrzymają nagrody niespodzianki.
Czas wykonania pracy: do 7 października 2020 r. Prace proszę przekazać wychowawcy lub nauczycielowi historii. Rozstrzygnięcie konkursu i podanie listy zwycięzców do dnia 12 października 2020 r. Powodzenia.
Organizatorzy
Rolniku, wypełnij obowiązek i weź udział w spisie!
Rolniku, wypełnij obowiązek i weź udział w spisie!
Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego –1 września 2020 r. w całym kraju rozpoczął się Powszechny Spis Rolny 2020, który potrwa do 30 listopada 2020 r. Powszechny Spis Rolny 2020 obejmie wszystkie gospodarstwa rolne w kraju. Dane zbierane są według stanu na 1 czerwca 2020 r. Udział w Spisie Rolnym jest obowiązkowy, a kto odmówi udzielenia informacji w spisie powszechnym, podlega grzywnie.
Wyniki spisu rolnego są jedynym źródłem, które pozwala dokładnie scharakteryzować polskie rolnictwo i pokazać zmiany jakie zaszły od poprzedniego spisu. Służą władzom, zarówno centralnym jak i lokalnym do podejmowania decyzji strategicznych, opartych na analizie danych oraz prowadzenia polityki rolnej. Także na podstawie danych ze spisu rolnego Komisja Europejska określa wielkość wsparcia Unii Europejskiej dla Polski w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, dzięki któremu od wielu lat modernizuje się polskie rolnictwo.
Podczas tegorocznego spisu obowiązkową formą zbierania danych jest samospis internetowy – przeprowadzany za pośrednictwem interaktywnej aplikacji, dostępnej na stronie internetowej spisrolny.gov.pl. Dla osób, które potrzebować będą pomocy lub którym nie uda się wypełnić formularza internetowego, została uruchomiona infolinia, umożliwiająca telefoniczne dokonanie samospisu poprzez kanał „spisz się przez telefon”. Rachmistrze telefoniczni obsługujący linię „Spisz się przez telefon” są dostępni siedem dni w tygodniu w godzinach 8.00 – 20.00.
Dane zbierane w ramach Powszechnego Spisu Rolnego 2020 dotyczą m.in.:
• cech identyfikacyjno-adresowych użytkownika i jego gospodarstwa rolnego,
• sprzedaży i zużycia wytworzonych produktów rolnych,
• struktury dochodów,
• aktywności ekonomicznej,
• sposobu użytkowania gruntów,
• powierzchni zasiewów, nawożenia,
• zastosowania środków ochrony roślin,
• pogłowia zwierząt gospodarskich,
• chowu i hodowli ryb,
• budynków gospodarskich,
• maszyn i urządzeń rolniczych.
Niezależnie od trwającego samospisu internetowego, od 16 września do 30 listopada 2020 r. z użytkownikami gospodarstw rolnych, którzy nie dokonali jeszcze samospisu, kontaktować się będą rachmistrze telefoniczni., a jeżeli sytuacja epidemiczna poprawi się, wówczas z rolnikiem po 1 października br. kontaktować się będzie rachmistrz terenowy. Potwierdzenie tożsamości rachmistrzów spisowych zapewni infolinia spisowa.
Użytkownicy gospodarstw rolnych, którzy nie dokonają samospisu, nie będą mogli odmówić przekazania danych rachmistrzowi, który się z nimi skontaktuje.
Spisy rolne, realizowane raz na 10 lat, odbędą się w tym roku we wszystkich państwach należących do Unii Europejskiej. Obowiązek udziału w spisie rolnym na użytkowników gospodarstw rolnych nakłada Ustawa o Statystyce Publicznej z dnia 29 czerwca 1995 r.,
Więcej informacji na temat spisu można uzyskać na stronie internetowej https://spisrolny.gov.pl/ lub dzwoniąc na infolinię GUS: 22 279 99 99.
Dowozy uczniów obowiązujące od 02.09.2020r.
Kierunek Małyń
KURS I
Godzina |
Przystanek |
Odwozy |
6.45 |
Szkoła |
Poniedziałek -15.10 Wtorek- 15.10
|
6.50 |
Kłoniszew (pod lasem) |
|
6.55 |
Kłoniszew (krzyżówki) |
|
7.00 |
Józefów |
|
7.05 |
Małyń PKS |
|
7.10 |
Jeżew PKS |
|
7.12 |
Jeżew p. Wojtaszczyk |
|
7.15 |
Ruda Jeżewska p. Bończak |
|
7.18 |
Feliksów krzyżówki |
|
7.22 |
Dąbrówka (p. Włosiak) |
|
7.24 |
Dąbrówka (p. Maciejewski) |
|
7.26 |
Dzierzązna (p. Patora) |
|
7.28 |
Dzierzązna krzyżówki |
|
7.30 |
Sikory |
|
7.35 |
Bąki |
|
7.40 |
Szkoła |
Kierunek Małyń
KURS II
Godzina |
Przystanek |
Odwozy |
7.40 |
Szkoła |
Poniedziałek- 13.30 Wtorek -14.20
|
7.45 |
Kłoniszew (pod lasem) |
|
7.47 |
Kłoniszew (pola) |
|
7.50 |
Kłoniszew (krzyżówki) |
|
7.52 |
Józefów |
|
7.58 |
Kłoniszew Piaski |
|
8.00 |
Jeżew PKS |
|
8.05 |
Ruda Jeżewska (przystanek) |
|
8.09 |
Feliksów PKS |
|
8.12 |
Nowiny |
|
8.18 |
Ruda Jeżewska (p. Piotrowski) |
|
8.22 |
Dąbrówka (p. Włosiak) |
|
8.24 |
Dzierzązna (p. Patora) |
|
8.30 |
Dzierzązna (krzyżówki) |
|
8.40 |
Szkoła |
|
Kierunek Zygry
KURS I
PRZYWOZY |
ODWOZY |
||
6.55 |
Szkoła |
Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek
15.10 |
Piątek
14.20 |
6.57 |
Stefanów |
||
7.02 |
Bogucice p. Malinowska |
||
7.05 |
Bogucice - krzyżówki |
||
7.10 |
Szkoła |
||
7.17 |
Chodaki |
||
7.22 |
Maksymilianów |
||
7.27 |
Otok p. Napieralski |
||
7.29 |
Otok p. Zareba |
||
7.32 |
Otok p. Augustyniak |
||
7.36 |
Zalesie OSP |
||
7.38 |
Zalesie PKS |
||
7.45 |
Szkoła |
Kierunek Zygry
KURS II
PRZYWOZY
|
ODWOZY Poniedziałek środa, czwartek, piątek |
ODWOZY Wtorek |
|
8.00 |
Szkoła |
13.30 |
14.20 |
8.05 |
Zaborów |
13.35 |
14.25 |
8.10 |
Stefanów |
13.40 |
14.30 |
8.15 |
Bogucice - krzyżówki |
13.45 |
14.35 |
8.18 |
Leszkomin p. Walencka |
13.48 |
14.38 |
8.20 |
Zygry |
13.50 |
14.50 |
8.25 |
Chodaki |
13.55 |
14.55 |
8.30 |
Maksymilianów |
14.00 |
15.00 |
8.35 |
Otok p. Zaręba |
14.05 |
15.05 |
8.36 |
Otok p. Augustyniak |
14.08 |
15.08 |
8.40 |
Zalesie OSP |
14.13 |
15.13 |
8.42 |
Zalesie PKS |
14.15 |
15.15 |
8.45 |
Szkoła |
14.20 |
15.20 |
PROCEDURY OBOWIĄZUJĄCE PODCZAS DOWOZU UCZNIÓW AUTOKAREM SZKOLNYM DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W ZYGRCH OD DNIA 01.09.2020 r.
1. Uczeń oczekujący na autokar szkolny:
- musi być zdrowy bez objawów chorobowych sugerujących infekcje dróg oddechowych (katar, kaszel, podwyższona temperatura ciała),
- musi założyć maseczkę ochronną przed wejściem do autokaru, w przypadku braku maseczki uczeń nie zostaje wpuszczony do autokaru, dotyczy dzieci od 4 roku życia,
- nie może mieć kontaktu z osobami przebywającymi na kwarantannie' będących w izolacji w warunkach domowych lub w szpitalu.
2. Opiekun przyprowadzający na przystanek i z niego odbierający dziecko:
- musi być bez objawów chorobowych sugerujących infekcje dróg oddechowych (katar, kaszel, podwyższona temperatura ciała)
- musi założyć maseczkę ochronną przed wejściem do autokaru, w przypadku braku maseczki uczeń nie zostaje wpuszczony do autokaru,
- nie może mieć kontaktu z osobami przebywającymi na kwarantannie lub będących w izolacji w warunkach domowych,
- rodzice pomagają wsiąść do autokaru oraz wysiąść dziecku z autokaru.
3. Uczeń przebywający w autokarze:
- musi mieć zasłonięte usta i nos maseczka ochronną i nie może jej zdejmować,
- nie może mieć kontaktu fizycznego z inną osoba przebywającą w autokarze (nie dotykać się, nie odwracać się, nie przemieszczać się),
- nie może jeść i pić.
4. Uczniowie wsiadający i wysiadający z autokaru muszą zachować między sobą dystans min, 1,5 m.
PROCEDURY PRZEBYWANIA UCZNIÓW W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W ZYGRCH OD DNIA 01.09.2020 r
1. W szkole może przebywać uczeń:
- zdrowy, bez objawów chorobowych sugerujących infekcję górnych dróg oddechowych (katar, kaszel, podwyższona temperatura ciała),
- nie może mieć kontaktu z osobami przebywającymi na kwarantannie, będącymi w izolacji w warunkach domowych lub w szpitalu.
2. Przy wejściu do budynku szkoły uczeń jest zobowiązany do dezynfekcji rąk według zamieszczonej instrukcji użycia środka dezynfekującego.
3. Uczeń przebywający w szkole musi zachować dystans min. 1,5 m od innych osób (szatnia, korytarz, klatka schodowa, stołówka szkolna, świetlica, boisko szkolne).
4. W trakcie przerw i zajęć szkolnych uczeń nie może mieć kontaktu fizycznego z inną osobą oraz nie może się skupiać w większe grupy.
5. Uczeń po każdej lekcji jest zobowiązany do umycia rąk, zachowując dystans społeczny.
6. Uczeń podczas zajęć lekcyjnych:
- może korzystać tylko z własnych przyborów i podręczników,
- jest zobowiązany do siedzenia w tym samym miejscu wyznaczonym przez wychowawcę, nie może przemieszczać się po klasie w trakcie lekcji,
- nie może rozmawiać z innymi uczniami, odwracać się do innych lub nachylać się.
7. Uczeń, u którego zaobserwowano objawy chorobowe, zostaje odprowadzony do pomieszczenia izolacyjnego, kolejne działania wyznaczają Procedury postępowania w przypadku podejrzenia zarażenia COVID-19.
8. Opiekunowie odprowadzający, dzieci mogą wchodzić do szkoły, zachowując zasady:
- jeden opiekun z dzieckiem,
- zachować dystans od innych osób minimum 1,5 m,
- stosować środki ochronne: osłona ust i nosa, jednorazowe rękawiczki i dezynfekcja rąk
- przebywać w budynku szkolnym w jak najkrótszym czasie.
9. Opiekunowie uczniów klas IV- VIII, oczkując na odbiór dziecka po zajęciach szkolnych, przebywają na zewnątrz szkoły.
Dyrektor będzie monitorował sytuację w szkole i w razie konieczności podejmował decyzję o zmianie procedur, dostosowując je do aktualnej sytuacji.