Kampania Społeczna „By powstał dom trzeba wiele troski. Nie pozwól mu się rozsypać”
W ramach Kampanii Agencja Reklamowa RADNA Sp. z o. o. przygotowała krótkie, animowane filmy adresowane do uczniów szkół podstawowych z uwzględnieniem grup wiekowych (klasa I-II i IV-VIII).
Link do animowanej formy filmowej dla uczniów klas I-III
Link do animowanej formy filmowej dla uczniów klas IV-VIII
Informuję ponadto, że pobranie animacji będzie możliwe do 20.12.2020r.
Dziecięcy Telefon Zaufania
Kuratorium Oświaty w Łodzi informuje, iż z inicjatywy Rzecznika Praw Dziecka, w odpowiedzi na potrzeby dzieci i młodzieży, został uruchomiony całodobowy Dziecięcy Telefon Zaufania 800 12 12 12 oraz dedykowany młodym ludziom czat internetowy prowadzony na stronie https://brpd.gov.pl/sos-czat/. Oba kanały komunikacji udzielają młodym osobom w kryzysie wsparcia i pomocy psychologicznej. Szczegóły w załączonym liście otrzymanym z Biura Rzecznika Praw Dziecka.
Więcej na ten temat przeczytać można na stronie: https://brpd.gov.pl/2020/12/07/startuje-calodobowy-dzieciecy-telefon-zaufania-iczat-internetowy/
Konkurs: „Zainspirowani Konstytucją 3 Maja”
Zapraszamy do udziału w konkursie „Zainspirowani Konstytucją 3 Maja" wszystkich uczniów z klas 4-8 .
Organizatorem Konkursu są Poseł na Sejm RP Piotr Polak oraz Radna Sejmiku Województwa Łódzkiego Dorota Więckowska.
Jest to konkurs jednoetapowy, w którym każdy z uczniów może wykazać się swoimi zainteresowaniami, zdolnościami i umiejętnościami. Ważne, by każdy wykonał to, co potrafi najlepiej, sfotografował, nagrał, albo zapisał w formie elektronicznej, wysłał opiekunowi konkursu w szkole na maila wraz ze zgodą rodzica (w regulaminie). Dyplomami i upominkami nagradzamy każde aktywne dziecko, a najlepsi otrzymają nagrody rzeczowe.
Konkurs: „Zainspirowani Konstytucją 3 Maja” został objęty patronatem Łódzkiego Kuratora Oświaty.
Na zgłoszenie chęci udziału w konkursie czekamy do 18 grudnia 2020 roku.
Proszę o przesłanie informacji na Librusie do szkolnego koordynatora konkursu-Elżbiety Kucharskiej.
Termin nadsyłania prac zostanie indywidualnie ustalony dla każdej placówki. Po jego ustaleniu osoby, które zgłoszą chęć udziału w konkursie powiadomię wiadomością na Librusie.
Regulamin konkursu dostępny w poniższym linku:
Zachęcam do udziału:)
Szkolny koordynator konkursu,
Elżbieta Kucharska.
6 grudnia - Mikołajki!
Z okazji Mikołajek życzymy wszystkim uczniom naszej szkoły beztroskiej zabawy, uśmiechu i radości. Niech ten dzień będzie dla Was magiczny, a święty Mikołaj niech obdaruje Was górą wymarzonych prezentów.
Dyrekcja i Rada Pedagogiczna SP w Zygrach
Prawdziwa historia biskupa z Miry
Imię Mikołaj pochodzi z greki i składa się z dwóch części: nike – zwyciężać i laos – lud. Święty mikołaj, biskup Miry Licyjskiej, ze względu na przypisywane mu legendą uczynki został pierwowzorem postaci rozdającej prezenty dzieciom.
Wszystko działo się w III i IV wieku n.e na terenie dzisiejszej Turcji. Mikołaj odziedziczył majątek po rodzicach. Był jedynakiem. Mógł żyć w luksusie, ale wolał pomóc biednym i potrzebującym i to właśnie im rozdał swoje bogactwo. Jakie prezenty dostawały dzieci? Najczęściej obdarowywano je chlebem, orzechami, pieniędzmi na słodycze, książkami, krzyżykami, świętymi obrazkami, tabliczkami, ptaszkami w klatce lub…rózgą. Był człowiekiem dobrym, pobożnym, miłosiernym, dlatego mieszkańcy Miry wybrali go na swojego biskupa.
Podania i legendy opiewają sławą i chwałą Mikołaja, opisując jego dobre uczynki. Zasłynął jako cudotwórca, ratując żeglarzy i miasto od głodu. Odwagą i sprawiedliwością wykazał się ratując od śmierci urzędników cesarskich. Zmarł w podeszłym wieku 6 grudnia w połowie IV wieku n.e. Jego relikwie od XI wieku po dzień dzisiejszy znajdują się we włoskim mieście Bari. Postać Mikołaja to jedna z najbarwniejszych postaci hagiograficznych.
Obecny wizerunek Mikołaja – czerwony płaszcz i czapka został spopularyzowany w 1930 roku przez koncern Coca – Cola dzięki reklamie napoju stworzonej przez amerykańskiego artystę Freda Mizena.
Jak radzić sobie ze stresem.
- Skoncentruj się na chwili bieżącej.....nie martw się na zapas, zamiast zastanawiać się, co trzeba będzie zrobić, co się może stać, skupiaj się na tym co robisz teraz.
- Stawiaj sobie realistyczne cele, takie które dasz radę zrealizować, oceń swoje możliwości, swoje chęci, swoją wiedzę.
- Rób plan dnia - pamiętaj, by nigdy nie robić kilku rzeczy na raz, bo nie skończysz wówczas ani jednej z nich i nie odkładaj wszystkiego na później.
- Odwołuj się do swoich doświadczeń....przypomnij sobie o trudnych sytuacjach, zadaniach z którymi sobie poradziłeś, o tym, że też się bałeś, że się nie uda, a jednak dałeś radę.
- Zaakceptuj siebie ze swoimi wadami i zaletami......nikt nie jest doskonały, więc nie bądź wobec siebie zbyt krytyczny, pomyśl, w czym jesteś dobry, co potrafisz.
- Spotykaj się z ludźmi których lubisz, rozmawiaj o swoich kłopotach z osobami którym ufasz, pomagaj innym - dzięki temu łatwiej sam uzyskasz pomoc.
- Naucz się odmawiać, gdy czujesz, że coś nie jest dla ciebie dobre lub niebezpieczne.
- Pij dużo wody – kiedy jesteśmy nawet w małym stopniu odwodnieni - produkuje się kortyzol – hormon stresu.
- Dbaj o swoje ciało – jego stan wpływa na twoje samopoczucie psychiczne, uprawiaj sport, odżywiaj się zdrowo.
- Pamiętaj o zabawie i odpoczynku....przyjemne spędzanie czasu jest naturalnym sposobem na rozluźnienie napiętych mięśni, zadbaj o wystarczającą ilość snu (spanie 7-8 godzin pomoże Ci w regeneracji i walce ze stresem).
- Uśmiechaj się....jak najczęściej, o każdej porze i do wszystkich - to najlepsza super moc jaką ma każdy w walce ze stresem, ponieważ nasz organizm nie jest w stanie jednocześnie śmiać się i odczuwać stres.
Jak pomóc dziecku poradzić sobie z emocjami w sytuacji społecznej izolacji.
Nauka zdalna..... to trudny czas dla nas wszystkich.
Znaleźliśmy się w sytuacji, w której musimy cały czas uczyć się jakoś funkcjonować. Nie możemy uczestniczyć tak jak dotychczas w życiu społecznym i musimy zminimalizować osobiste kontakty z rodziną, przyjaciółmi, znajomymi. Wszystkie te okoliczności mogą wywoływać w Was i Waszych dzieciach różne obawy i lęki dotyczące zdrowia, pracy, życia społecznego, relacji z innymi.
Oto kilka wskazówek dla Rodziców, które mogą ułatwić Waszemu dziecku poradzenie sobie z emocjami i przystosowanie się do nowej sytuacji:
- · Zachowanie (w miarę możliwości) stałego rytmu dnia, który obowiązywał sprzed epidemi, a więc należy rozdzielić czas na naukę, obowiązki domowe oraz czas wolny. Konieczne jest zadbanie o jasne ustalenie czasu dostępu dzieci do komputera. Również czas snu powinien być zgodny z zasadami, które ustaliliście wcześniej. Daje to dziecku informację, że czas spędzany w domu, to nie jest czas wolny, czas wakacji. Stały rytm pomaga zmobilizować się do pracy, a poza tym zaspokaja potrzebę bezpieczeństwa (przewidywalność, rutyna).
- · Bardzo ważne jest zaspokajanie potrzeby ruchu, co w obecnych okolicznościach może być nieco utrudnione. Pamiętajmy, że niezaspokojenie tej potrzeby skutkuje zazwyczaj trudnościami w koncentracji uwagi u dziecka. Ważny jest też odpoczynek, czas na "nicnierobienie".
- ·Ważne jest również miejsce nauki Waszego dziecka. Każde dziecko powinno mieć swój kącik, w którym mogłoby spokojnie uczestniczyć w procesie dydaktycznym. Należy ograniczyć wszelkie czynniki rozpraszające (przede wszystkim telefony lub inne komunikatory społecznościowe. W miejscu pracy powinny znajdować się tylko przedmioty potrzebne do nauki.
- ·Warto uczyć dzieci dzielenia zadań na etapy, upewniać się, czy dziecko właściwie zrozumiało, co trzeba wykonać. W szkole też dzieci pracują etapami, łatwiej jest im ogarnąć mniejszą część. Warto zacząć od najprostszych rzeczy - sukces może zachęcić do wykonywania trudniejszych zadań.
- ·Jeśli dziecko popełnia błędy, źle zrobi zadanie itp. bardzo ważna jest Wasza postawa wobec tego zdarzenia. Postawa nadmiernie krytykująca najczęściej wywołuje opór, niechęć, złość - równocześnie obniżając poczucie umiejętności u dziecka. Lepszym krokiem jest najpierw docenić pracę dziecka (mimo, iż efekt końcowy jest nie do końca właściwy), wyrazić zadowolenie odnosząc się do starań i minimalizując poczucie porażki u dziecka.
- ·W procesie nauki ważna jest pozytywna motywacja pozbawiona porównań, krytyki, bazująca natomiast na umiejętnościach, mocnych stronach dziecka. Jeśli Wasze dziecko ma problem z odnajdywaniem swoich mocnych stron, pomóżcie mu w tym, przyjrzyjcie się razem: co potrafi, co mu wychodzi, co lubi, w czym jest dobry. Rodzic jest jedną z najważniejszych osób, które kształtują u swojego dziecka poczucie wartości, a tym samym myślenie o swoich zdolnościach, umiejętnościach, mocnych stronach.
- ·Aby dzieci poradziły sobie z nowymi obowiązkami i związanymi z tym emocjami, a my z ogromem napięć i wyzwań, musimy pomóc im w opanowaniu sztuki radzenia sobie ze stresem. Rozmowa z dzieckiem nad sposobami radzenia sobie w sytuacjach stresujących, podanie przykładów, ułatwi im poradzenie sobie w trudnych sytuacjach.
- ·Dobrym sposobem na stres są śmiech i dystans do samego siebie. Pomagają nam one poradzić sobie z trudnymi emocjami, napełniają radością, relaksują, wzmacniają układ odpornościowy. Życie jest łatwiejsze i lepsze, gdy potrafimy spojrzeć na nie z przymrużeniem oka.
- ·Ponieważ Wasze dzieci mają ograniczony dostęp do wszelkich atrakcji społecznych, czas wolny zapewne spędzają w domu, w gronie rodzinnym. Przebywanie większej ilości czasu w domu sprzyja częstszym rozmowom, wspólnym wykonywaniem obowiązków, wspólnym jedzeniu posiłków, wspólnym zabawom, grom. To bardzo ważne elementy budujące więź pomiędzy dzieckiem i rodzicem.
- ·Potrzeba bezpieczeństwa bardzo zachwiana w ostatnim czasie - starajcie się zachować spokój w rozmowach z dzieckiem, kontrolować wiadomości o wirusie, które do niego docierają, rozmawiać o obawach dziecka, pytać, jak się czuje w obecnej sytuacji, mówić, jak może sobie poradzić z trudnymi emocjami, np. zniechęceniem, lękiem...
- · Z drugiej strony nie udawajcie, że nic się nie dzieje, dziecko widzi Wasze podenerwowanie. Poświęć chwile czasu na rozmowę z dzieckiem na temat obecnej sytuacji. Odpowiedz na pytania i podziel się faktami w sposób odpowiedni do wieku dziecka. Zapewnij swoje dziecko, że jest bezpieczne i w każdej sytuacji może na Was liczyć.
WSPIERANIE ROZWOJU SPOŁECZNEGO DZIECKA – bezpłatne warsztaty online dla rodziców.
Szanowni Państwo,
Drodzy Rodzice,
Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu ma przyjemność zaprosić Was na bezpłatne szkolenie on-line dotyczące wspierania rozwoju społecznego dziecka, które jest realizowane w ramach projektu FAS – Fine At School (numer projektu: 582954-EPP-1-2016-2-ES-EPPKA3-PI-POLICY). Głównym celem projektu jest zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki i promowanie różnorodności w środowisku uczenia się, zapewnienie edukacyjnego sukcesu dzieci w szkole podstawowej, w szczególności tych, które mieszkają na obszarach zagrożonych i/lub na obszarach o mniejszych możliwościach. Działania realizowane w ramach projektu mają zapobiegać przedwczesnemu kończeniu nauki i zachęcić uczniów do wyboru odpowiedniego kierunku studiów w przyszłości, jak również mają za zadanie promować poszanowanie różnorodności, tolerancji i włączenia w środowisko szkolne.
WSPIERANIE ROZWOJU SPOŁECZNEGO DZIECKA – bezpłatne warsztaty online dla rodziców
Ramowy program warsztatów:
1. Etapy rozwoju społecznego dziecka
2. Przekonania oraz postawy wobec ludzi i świata - ćwiczenia rozwojowe dla rodziców/opiekunów
3. Co jest ważne w mądrym wspieraniu rozwoju społecznego dziecka?
4. Pytania, wątpliwości, refleksje.
Każdy uczestnik otrzyma po zakończeniu warsztatu materiały warsztatowe oraz zestaw ćwiczeń rozwojowych do zrealizowania z dzieckiem celem wsparcia Jego rozwoju emocjonalnego i kompetencji społecznych.
Wszystkie osoby uczestniczące otrzymają certyfikat uczestnictwa w warsztatach.
PROWADZĄCY:
Dorota Piskorska - psycholożka, socjoterapeutka, tutorka, absolwentka studiów podyplomowych w zakresie Metody wspierania relacji międzyludzkich - coaching życiowy (UŁ); w latach 2008 -2014 socjoterapeutka w Środowiskowej Świetlicy Socjoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży, psycholożka i socjoterapeutka w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 1 w Łodzi, tutorka podczas czterech edycji Akademii Liderów Fundacji Świętego Mikołaja, trenerka prowadząca warsztaty z programu polityki zdrowotnej pn. "Program zapobiegania zaburzeniom depresyjnym dla dzieci i młodzieży".
DATA: 9 GRUDZIEŃ 2020
GODZINA: 17:00 – 19:30
MIEJSCE: platforma Microsoft TEAMS (link do wydarzenia zostanie przesłany po rejestracji, najpóźniej na dwa dni przed planowanym szkoleniem)
ZAPISY ON-LINE: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSemUrT_tUbwfK_CIS9nF1WFkcNKk6Zg1KrOH6j1uPfwbIWeUg/viewform
Darmowe szkolenie dla rodziców uczniów Szkół Podstawowych!
Drodzy rodzice,
chcielibyśmy zaprosić Państwa na cykl darmowych webinarów (szkoleń online), poruszających tematykę problemów wychowawczych dzieci.
Wasze dziecko spędza długie godziny przed komputerem?
A może nie potrafi się rozstać ze smartfonem?
Już 4 grudnia o godz. 19.00 startuje darmowy webinar na temat uzależnienia dzieci od Internetu i smartfonów.
O tym jak działają uzależnienia wśród dzieci i młodzieży wypowie się specjalistka od interwencji kryzysowych – Aleksandra Dulas. Ponadto przedstawimy metody przeciwdziałania uzależnieniu w sieci. Będzie również możliwość interakcji z prowadzącym, poprzez zadawanie pytań na czacie.
Webinar jest darmowy, wystarczy zapisać się poprzez formularz https://webinar.tutore.eu/
Przesyłam webinar, który prowadziliśmy dwa tygodnie temu: https://youtu.be/0Ii14bF9u-o
Świąteczna Paczka!

Konsultacje przedmiotowe dla uczniów.
Szanowni Rodzice, Uczniowie!
W związku z przedłużeniem nauczania zdalnego i w trosce o zapewnienie dzieciom jak najlepszego dostępu do treści nauczania informuję, że możliwe są konsultacje indywidualne z nauczycielami lub konsultacje w grupie nie większej niż 5 osób.
Jeśli uznacie drodzy Uczniowie/Rodzice, że takie indywidualne spotkanie z nauczycielem jest według Was konieczne, zapraszam do szkoły.
Na konsultacje proszę umawiać się bezpośrednio z nauczycielem danego przedmiotu, najlepiej za pomocą dziennika elektronicznego Librus. Po takim zgłoszeniu nauczyciel wyśle do Was informację o terminie i godzinie konsultacji.
Do takiego kontaktu, zwłaszcza z przedmiotów egzaminacyjnych (ale nie tylko), zachęcam szczególnie uczniów klasy 8.
Zdalna nauka.
SZANOWNI RODZICE!
Zgodnie z decyzją rządu informujemy, że od poniedziałku, 9 listopada zajęcia w klasach I-III odbywać się będą zdalnie. Forma i sposób realizacji zajęć nauczyciele poszczególnych przedmiotów i wychowawcy klas uzgodnią z uczniami.
Ponadto informujemy, że od poniedziałku, 9 listopada, zajęcia w klasach 4-8 odbywać się będą nadal zdalnie, według obowiązującego planu lekcji. Forma i sposób realizacji zajęć nauczyciele poszczególnych przedmiotów uzgodnią z uczniami.
Czas trwania lekcji zdalnej nie będzie przekraczał 30 minut.
W czasie zajęć sprawdzana będzie obecność.
Oddziały przedszkolne pracują bez zmian.
Przewozy autokarowe dla oddziałów przedszkolnych
odbywać się będą w dotychczasowych godzinach.
Pracować będzie również stołówka.
Świetlica szkolna pracować będzie w dotychczasowych godzinach,
czyli. 7.00 - 13.30, we wtorki 7.00 - 14.20.
W razie wątpliwości proszę o kontakt z dyrektorem lub wychowawcami.
Wszystkie informacje będą na bieżąco zamieszczane w dzienniku elektronicznym Librus.
Jeśli wystąpią problemy, prosimy Państwa o wyrozumiałość. Każdy z nich będziemy starali się rozwiązać jak najszybciej.
Pozdrawiam Państwa serdecznie i życzę zdrowia i cierpliwości w tym trudnym dla wszystkich czasie.
Katarzyna Nastarowicz
dyrektor
Procedury bezpieczeństwa.
Proszę o zapoznanie z procedurami bezpieczeństwa mającymi na celu zapobieganie i przeciwdziałanie COVID-19 wśród nauczycieli, uczniów, rodziców i pracowników szkoły obowiązujące na terenie Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Zygrach od 1 września 2020 r. znajdującymi się w dokumentach.