• Kontakt
"Uczymy się nie dla szkoły, lecz dla życia"
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Samorząd
  • Rzecznik
  • Pedagog
  • Kadra
  • Deklaracja dostępności
  • Klauzula Informacyjna

  

 

Na terenie naszej szkoły działa monitoring wizyjny.

 

 

Szkoła

  • Sukcesy uczniów
  • Patron
  • Historia szkoły
  • Dane adresowe, kontakt
  • Dokumenty
  • Klauzula Informacyjna
  • Laboratoria Przyszłości

Archiwum

  • 2019/2020 - dzieje się!
  • 2019/2020 - spis artykułów
  • 2018/2019 - działo się!
  • 2018/2019 - spis artykułów
  • 2017/2018 - działo się!
  • 2017/2018 - spis artykułów
  • 2016/2017 - spis artykułów
  • 2015/2016 - spis artykułów
  • 2014/2015 - spis artykułów
  • 2013/2014 - spis artykułów

Akcje

  • Bookcrossing

Wyszukiwarka


Szukanie zaawansowane

SZKOLNY KONKURS HISTORYCZNY „ MOJA MAŁA OJCZYZNA” 2020/2021

 

Celem szkolnego konkursu historycznego jest rozwijanie zainteresowań historycznych uczniów, kreowanie postaw patriotycznych, przybliżenie historii rodzinnych stron, promowanie uczniów zdolnych i stworzenie uczniom możliwości rozwijania zainteresowań.


Konkurs ma charakter jednoetapowy, plastyczny. Prace uczniów będą oceniane w kategoriach wiekowych: klasy I-III , klasy IV-VI i klasy VII-VIII szkoły podstawowej.
Zadanie konkursowe: przedstawienie wybranych wydarzeń z historii Małej Ojczyzny – Zygier i gminy Zadzim. Prace mogą dotyczyć historii Zygier i okolic od czasów średniowiecznych do współczesnych. Klasy VII-VIII prosi się szczególne o przedstawienie wydarzeń z czasów II wojny światowej.


Technika wykonania prac i format: dowolna technika, wykorzystane materiały i dowolny format. Prac można wykonywać samodzielnie – indywidualnie lub w parach ( maksymalnie 2 osoby). Prace wykonane przez większą liczbę osób będą dyskwalifikowane. Każda praca powinna posiadać tytuł umieszczony na górze pracy.
Prace powinny zawierać tzw. metryczkę. Na odwrocie pracy powinno być : imię i nazwisko oraz klasa ucznia.


Nagrody: zwycięzcy w swoich kategoriach otrzymają nagrody niespodzianki.


Czas wykonania pracy: do 7 października 2020 r. Prace proszę przekazać wychowawcy lub nauczycielowi historii. Rozstrzygnięcie konkursu i podanie listy zwycięzców do dnia 12 października 2020 r. Powodzenia.

Organizatorzy

 

 

Rolniku, wypełnij obowiązek i weź udział w spisie!

 

Rolniku, wypełnij obowiązek i weź udział w spisie!

Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego –1 września 2020 r. w całym kraju rozpoczął się Powszechny Spis Rolny 2020, który potrwa do 30 listopada 2020 r. Powszechny Spis Rolny 2020 obejmie wszystkie gospodarstwa rolne w kraju. Dane zbierane są według stanu na 1 czerwca 2020 r. Udział w Spisie Rolnym jest obowiązkowy, a kto odmówi udzielenia informacji w spisie powszechnym, podlega grzywnie.

Wyniki spisu rolnego są jedynym źródłem, które pozwala dokładnie scharakteryzować polskie rolnictwo i pokazać zmiany jakie zaszły od poprzedniego spisu. Służą władzom, zarówno centralnym jak i lokalnym do podejmowania decyzji strategicznych, opartych na analizie danych oraz prowadzenia polityki rolnej. Także na podstawie danych ze spisu rolnego Komisja Europejska określa wielkość wsparcia Unii Europejskiej dla Polski w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, dzięki któremu od wielu lat modernizuje się polskie rolnictwo.

Podczas tegorocznego spisu obowiązkową formą zbierania danych jest samospis internetowy – przeprowadzany za pośrednictwem interaktywnej aplikacji, dostępnej na stronie internetowej spisrolny.gov.pl. Dla osób, które potrzebować będą pomocy lub którym nie uda się wypełnić formularza internetowego, została uruchomiona infolinia, umożliwiająca telefoniczne dokonanie samospisu poprzez kanał „spisz się przez telefon”. Rachmistrze telefoniczni obsługujący linię „Spisz się przez telefon” są dostępni siedem dni w tygodniu w godzinach 8.00 – 20.00.

Dane zbierane w ramach Powszechnego Spisu Rolnego 2020 dotyczą m.in.:

•    cech identyfikacyjno-adresowych użytkownika i jego gospodarstwa rolnego,

•    sprzedaży i zużycia wytworzonych produktów rolnych,

•    struktury dochodów,

•    aktywności ekonomicznej,

•    sposobu użytkowania gruntów,

•    powierzchni zasiewów, nawożenia,

•    zastosowania środków ochrony roślin,

•    pogłowia zwierząt gospodarskich,

•    chowu i hodowli ryb,

•    budynków gospodarskich,

•    maszyn i urządzeń rolniczych.

Niezależnie od trwającego samospisu internetowego, od 16 września do 30 listopada 2020 r. z użytkownikami gospodarstw rolnych, którzy nie dokonali jeszcze samospisu, kontaktować się będą rachmistrze telefoniczni., a jeżeli sytuacja epidemiczna poprawi się, wówczas z rolnikiem po 1 października br. kontaktować się będzie rachmistrz terenowy. Potwierdzenie tożsamości rachmistrzów spisowych zapewni infolinia spisowa.

Użytkownicy gospodarstw rolnych, którzy nie dokonają samospisu, nie będą mogli odmówić przekazania danych rachmistrzowi, który się z nimi skontaktuje.

Spisy rolne, realizowane raz na 10 lat, odbędą się w tym roku we wszystkich państwach należących do Unii Europejskiej. Obowiązek udziału w  spisie rolnym na użytkowników gospodarstw rolnych nakłada Ustawa o Statystyce Publicznej z dnia 29 czerwca 1995 r.,

Więcej informacji na temat spisu można uzyskać na stronie internetowej https://spisrolny.gov.pl/ lub dzwoniąc na infolinię GUS: 22 279 99 99.

 

Dowozy uczniów obowiązujące od 02.09.2020r.

Kierunek Małyń

KURS I

Godzina

Przystanek

Odwozy

6.45

Szkoła

Poniedziałek -15.10

Wtorek- 15.10
Środa -15. 10
Czwartek -15. 10
Piątek -14.20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.50

Kłoniszew (pod lasem)

6.55

Kłoniszew (krzyżówki)

7.00

Józefów

7.05

Małyń PKS

7.10

Jeżew PKS

7.12

Jeżew p. Wojtaszczyk

7.15

Ruda Jeżewska p. Bończak

7.18

Feliksów krzyżówki

7.22

Dąbrówka  (p. Włosiak)

7.24

Dąbrówka  (p. Maciejewski)

7.26

Dzierzązna  (p. Patora)

7.28

Dzierzązna krzyżówki

7.30

Sikory

7.35

Bąki

7.40

Szkoła

Kierunek Małyń

KURS II

Godzina

Przystanek

Odwozy

7.40

Szkoła

Poniedziałek- 13.30 Wtorek -14.20
Środa -13.30
Czwartek -13. 30
Piątek -13.30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.45

Kłoniszew (pod lasem)

7.47

Kłoniszew (pola)

7.50

Kłoniszew (krzyżówki)

7.52

Józefów

7.58

Kłoniszew Piaski

8.00

Jeżew PKS

8.05

Ruda Jeżewska (przystanek)

8.09

Feliksów PKS

8.12

Nowiny

8.18

Ruda Jeżewska (p. Piotrowski)

8.22

Dąbrówka (p. Włosiak)

8.24

Dzierzązna  (p. Patora)

8.30

Dzierzązna  (krzyżówki)

8.40

Szkoła

 


Kierunek Zygry
KURS I

PRZYWOZY

ODWOZY

6.55

Szkoła

Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek

 

 

15.10

Piątek

 

 

14.20

6.57

Stefanów

7.02

Bogucice p. Malinowska

7.05

Bogucice - krzyżówki

7.10

Szkoła

7.17

Chodaki

7.22

Maksymilianów

7.27

Otok p. Napieralski

7.29

Otok p. Zareba

7.32

Otok p. Augustyniak

7.36

Zalesie OSP

7.38

Zalesie PKS

7.45

Szkoła


Kierunek Zygry 

KURS II

PRZYWOZY

 

ODWOZY

Poniedziałek środa, czwartek, piątek

ODWOZY

Wtorek

8.00

Szkoła

13.30

14.20

8.05

Zaborów

13.35

14.25

8.10

Stefanów

13.40

14.30

8.15

Bogucice - krzyżówki

13.45

14.35

8.18

Leszkomin p. Walencka

13.48

14.38

8.20

Zygry

13.50

14.50

8.25

Chodaki

13.55

14.55

8.30

Maksymilianów

14.00

15.00

8.35

Otok p. Zaręba

14.05

15.05

8.36

Otok p. Augustyniak

14.08

15.08

8.40

Zalesie OSP

14.13

15.13

8.42

Zalesie PKS

14.15

15.15

8.45

Szkoła

14.20

15.20


 

 

PROCEDURY OBOWIĄZUJĄCE PODCZAS DOWOZU UCZNIÓW AUTOKAREM SZKOLNYM DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W ZYGRCH OD DNIA 01.09.2020 r.

1. Uczeń oczekujący na autokar szkolny:

  • musi być zdrowy bez objawów chorobowych sugerujących infekcje dróg oddechowych (katar, kaszel, podwyższona temperatura ciała),
  • musi  założyć maseczkę ochronną przed wejściem do autokaru, w przypadku braku maseczki uczeń nie zostaje wpuszczony do autokaru, dotyczy dzieci od 4 roku życia,
  • nie może mieć kontaktu z osobami przebywającymi na kwarantannie' będących w izolacji w warunkach domowych lub w szpitalu.

 

 2.  Opiekun przyprowadzający na przystanek  i z niego odbierający  dziecko:

  • musi być bez objawów chorobowych sugerujących infekcje dróg oddechowych (katar, kaszel, podwyższona temperatura ciała)
  • musi  założyć maseczkę ochronną przed wejściem do autokaru, w przypadku braku maseczki uczeń nie zostaje wpuszczony do autokaru,
  • nie może mieć kontaktu z osobami przebywającymi na kwarantannie lub będących w izolacji w warunkach domowych,
  • rodzice pomagają wsiąść do autokaru oraz wysiąść dziecku z autokaru.

 

3.   Uczeń przebywający w autokarze:

  • musi mieć  zasłonięte usta i nos maseczka ochronną i nie może jej zdejmować,
  • nie może mieć kontaktu fizycznego z inną osoba przebywającą w autokarze (nie dotykać się, nie odwracać się, nie przemieszczać się),
  • nie może jeść i pić.

 

4.   Uczniowie wsiadający i wysiadający z autokaru muszą zachować między sobą dystans min, 1,5 m.

PROCEDURY PRZEBYWANIA UCZNIÓW W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W ZYGRCH OD DNIA 01.09.2020 r

 

 

 1. W szkole może przebywać  uczeń:

  • zdrowy, bez objawów chorobowych sugerujących infekcję górnych dróg oddechowych (katar, kaszel, podwyższona temperatura ciała),
  • nie może mieć kontaktu z osobami przebywającymi na kwarantannie, będącymi w izolacji w warunkach domowych lub w szpitalu.

 2. Przy wejściu do budynku szkoły uczeń jest zobowiązany do dezynfekcji rąk według zamieszczonej instrukcji użycia środka dezynfekującego.

 3. Uczeń przebywający w szkole musi zachować dystans min. 1,5 m od innych osób (szatnia, korytarz, klatka schodowa, stołówka szkolna, świetlica, boisko szkolne).

 4. W trakcie przerw i zajęć szkolnych uczeń nie może mieć kontaktu fizycznego z inną osobą oraz nie może się skupiać w większe grupy.

 5. Uczeń po każdej lekcji jest zobowiązany do umycia rąk, zachowując dystans społeczny.

 6. Uczeń podczas zajęć lekcyjnych:

  • może korzystać tylko z własnych przyborów i podręczników,
  • jest zobowiązany do siedzenia w tym samym miejscu wyznaczonym przez wychowawcę, nie może przemieszczać się po klasie w trakcie lekcji,
  • nie może rozmawiać z innymi uczniami, odwracać się do innych lub nachylać się.

 7. Uczeń, u którego zaobserwowano objawy chorobowe, zostaje odprowadzony do pomieszczenia izolacyjnego, kolejne działania wyznaczają Procedury postępowania w przypadku podejrzenia zarażenia COVID-19.

 8. Opiekunowie odprowadzający, dzieci mogą wchodzić do szkoły, zachowując zasady:

  • jeden opiekun z dzieckiem,
  • zachować dystans od innych osób minimum 1,5 m,
  • stosować środki ochronne: osłona ust i nosa, jednorazowe rękawiczki i dezynfekcja rąk
  • przebywać w budynku szkolnym w jak najkrótszym czasie.

 9. Opiekunowie uczniów klas IV- VIII, oczkując na odbiór dziecka po zajęciach szkolnych, przebywają  na zewnątrz szkoły.

Dyrektor będzie monitorował sytuację w szkole i w razie konieczności podejmował decyzję o zmianie procedur, dostosowując je do aktualnej sytuacji.

Polska smakuje na wakacjach - konkurs literacki

 

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Łodzi zaprasza uczniów klas II-VIII szkół podstawowych województwa łódzkiego do udziału w konkursie literackim pod hasłem Polska smakuje na wakacjach.

Konkurs literacki organizowany przez OT KOWR w Łodzi polega na przedstawieniu w formie opowiadania wakacyjnej historii, której motywem przewodnim będzie polski produkt lokalny i tradycyjny lub polska potrawa regionalna z części Polski odwiedzanej w czasie wakacji.

Współzawodnictwo odbywać się będzie w dwóch kategoriach:

W kategorii uczniów klas II – III
W kategorii uczniów klas IV – VIII


Prace należy nadsyłać w terminie od 21.09.2020 do 16.10.2020 roku.

 

Regulamin i dodatkowe informacje o konkursie są dostępne na stronie kowr.gov.pl (kliknij)

 

Na laureatów czekają rowery, hulajnogi i rolki Spoko

 

 

  

 

 

Laboratoria Przyszłości

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości nasza szkoła otrzymała atrakcyjny sprzęt, który uczniowie mogli wykorzystać podczas tworzenia swojej pracy konkursowej - nagrania filmu.

Kinga Kolasa

Elżbieta Kucharska

Laboratoria przyszłościLaboratoria przyszłości

 

Laboratoria przyszłościLaboratoria przyszłościLaboratoria przyszłościLaboratoria przyszłości

Regulamin korzystania z dziennika elektronicznego

Zapraszamy do zapoznania z REGULAMINEM KORZYSTANIA Z DZIENNIKA ELEKTRONICZNEGO LIBRUS W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W ZYGRACH

Procedura bezpieczeństwa i zasad funkcjonowania świetlicy szkolnej w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Zygrach w trakcie epidemii COVID-19

Przy opracowaniu procedury wzięto pod uwagę wytyczne Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministerstwa Edukacji Narodowej dla publicznych i niepublicznych szkół i placówek obowiązujące od 1 września 2020 r. Szczegółowe instrukcje korzystania ze zbiorów oraz procedury bezpieczeństwa są dostępne na stronie internetowej.

 

Cel procedury: określenie zasad korzystania ze świetlicy szkolnej w okresie pandemii koronawirusa, umożliwienie uczniom bezpiecznego korzystania ze świetlicy szkolnej w okresie pandemii COVID-19 oraz określenie zasad przyprowadzania dzieci do świetlicy i odbierania dzieci ze świetlicy szkolnej przez rodziców.

 

Zakres obowiązywania procedury: zasady działania świetlicy szkolnej dostosowane do potrzeb uczniów oraz możliwości szkoły w okresie reżimu sanitarnego związanego z pandemią COVID-19.

 

Uczestnicy postępowania: wszyscy użytkownicy świetlicy szkolnej, uczniowie korzystający z usług świetlicy, rodzice, pracownicy szkoły.

 

Godziny otwarcia świetlicy szkolnej dla uczniów: w okresie trwającego zagrożenia związanego z epidemią COVID-19 świetlica szkolna otwarta jest dla uczniów codziennie w godzinach 7.00 – 13.30, we wtorki w godz. 7.00 – 14.20.

 

Czytaj więcej...

Procedury bezpieczeństwa.

Procedury bezpieczeństwa mające na celu zapobieganie i przeciwdziałanie COVID-19 wśród nauczycieli, uczniów, rodziców i pracowników szkoły obowiązujące na terenie Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Zygrach od 1 września 2020 r.

Deklaracja dostępności Szkoły Podstawowej w Zygrach im. Jana Pawła II

Szkoła Podstawowa w Zygrach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

 Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo

 

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-10-06

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

We wszystkich kwestiach dotyczących dostępności prosimy o kontakt pod adresem e-mail; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.   lub numerem telefonu: (43) 678 69 23. Osobą kontaktową jest Elżbieta Kucharska.

 

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu, 
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

 

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej, 
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

 

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

 

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły Podstawowej w Zygrach

Adres:

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II

Zygry 71

99-232 Zadzim

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Telefon: (43) 678 69 23

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi. W budynku na każdym poziomie (parter, 1 piętro) znajduje się korytarz. Sekretariat, gabinet Dyrektora szkoły znajdują się na parterze. Budynek nie posiada wind. W budynku nie ma dostosowań dla osób niepełnosprawnych (toalety, barierki). W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego, oznaczeń w alfabecie brajla. Na terenie szkoły znajduje się parking samochodów osobowych. Nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

 

Skróty klawiaturowe:

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. 

  • CTRL + (+/-) - posługując się tymi skrótami możemy zmniejszać(-) lub zwiększać(+) rozmiar tekstu na stronie,
  • można użyć klawisza [TAB] oraz [Shift] + [TAB] na klawiaturze aby nawigować na stronie.

Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2021/2022.

24 czerwca 2022 roku odbyło się uroczyste zakończenie  2021/2022.

Dzień ten był dla wszystkich okazją do podsumowania całorocznej, wytężonej pracy. Pani Dyrektor Katarzyna Nastarowicz pogratulowała wszystkim zgromadzonym uczniom promocji do następnej klasy i wysokich wyników w nauce. Uczniowie, którzy zakończyli ten rok szkolny z wyróżnieniem odebrali z rąk Pana Wójta Krzysztofa Woźniaka oraz Pani Dyrektor dyplomy i nagrody książkowe.

 

 

 

Zostały również wręczone listy gratulacyjne dla Rodziców.